You are here
Home > Kulináris > Indul a suli – kezdődik a tízórai dilemma

Indul a suli – kezdődik a tízórai dilemma

A nyári étkezésekben az a jó, hogy többnyire minden elérhető, ráadásul tökéletesen irányítható, ellenőrizhető mit eszünk, ha együtt a család. Bár sokaknak az ősz kezdetére felszalad az a bizonyos 3-5 kiló, de hát, igen: a boldogság hízlal, kérem!

Ahogy elkezdődik az iskola, óvoda egyre fokozódik a pánik a szülőkben, hogy mit eszik a gyerekük. Bár az intézmények egyre inkább törekednek az egészségbarát étkezésre, a belső riadó mégis napi szinten jelen van, hogy az otthonról adott étellel hogyan hozható összhangba az egyéni ízlés a kielégítő napi tápanyagbevitellel.

A kulcs, mint mindig most is a változatosságon van. A rostokban gazdag ételek mellett legalább annyira fontos a megfelelő, jó minőségű szénhidrátok bevitele is, hogy a gyerek bírja az egésznapos terhelést, legyen energiája. Éppen ezért a gyümölcsök mellé lehetőleg olyan, tápanyagokban gazdag élelmiszereket készítsünk be, ami topon tartja a kisemberek agyi és fizikai működését egyaránt.

Lehetőleg olyan pékáruval készüljünk, ami rozsos vagy teljes kiőrlésű. Legyen mellette sok zöldség: uborka, paprika, paradicsom és egészítsük ki legalább 1 joghurttal vagy más minőségi tejtermékkel, mondjuk sajtokkal, hogy a napi kálcium bevitel is ki legyen pipálva.

A szendvicsekbe készüljünk jó minőségű, sovány, prémium sonkával vagy szalámival, mert ezek jól hasznosuló vas források, amire szüksége van a fejlődésben lévő szervezetnek.

Ha mindezt szépen csomagoljuk, akkor gyermekünk is nagyobb kedvvel fogyaszt majd el mindent. Megszűnik ezáltal az „éhesen feltépett hűtő” jelenség és mi, szülők is gyomorgörcstől mentesen vészelhetünk át egy újabb iskolai évet.

Szerző: Kovács Eni

Forrás:

www.mindmegette.hu

www.nlcafe.hu

 

Vélemény, hozzászólás?

Top